Ingen dressyrtävling

Just de ja, jag och Pommac hade ju anmält till en dressyrtävling nu i helgen som var. Men vad händer (precis efter att jag köpt ett nytt snyggt vitt tävlinsdressyrschabrak, haha - men men nu har jag ju ett tills nästa gång!)?! Jo, han går omkull i hagen och fläker sig höger bak. Svullen som tusen vänster fram skenben, insida VB och lite HF. Det enda ben han inte är svullen på, HB, är han halt på :/

Hur som haver, han har skrittat, stått med BoT och Magnetpaddar samt har BoT-täcke på om nätterna, och igår när jag longerade efter att han hade varit i hagen så såg han ren ut. Ska få vila några dagar till, men skritta lite mer och hoppas kunna sitta på honom i slutet av veckan. Verkar som tur var inte vara så allvarligt som de förra gångerna han fläkte sig, då tog det 2 månader innnan han var ohalt....

Men men, det viktiga är att han blir bra så tar vi nya tag sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0