Monday bloody Monday

Det är 12 jävla minusgrader ute och jag lät hästarna vila igår istället för idag. Ibland önskar jag att man han kolla på TV och väderprognoserna lite oftare. Jaja, kan hända att det blir lite tömkörning istället,men lillan borde verligen få gå ner till parken och galoppa av sig lite energi... Z med. P ska få vila tror jag, om jag hinner tar jag med honom på en tur i mördarbacken så hans rumpa får sig en rejälomgång ;) Sen ska jag även skritta ut på T som vi har börjat sätta igång, äntligen!! Har skrittats i ½vecka typ och ska börja trava lite lättare i slutet av denna/början av nästa.

Har lite blandvecka denna vecka, så ons tors blir lite hattig ridning, jobbar 8-16 och en härlig långpanna på lör, så det får bli en mittimellan vecka för hästarna.

Nästa mål för de fyrbenta är en Pay and Jump på Sigtunaridskola den 12 feb. Lillan 80,90 och sen P 1m typ. I mars får jag se vad som hinns med, den Sten Lindgren kurs är inplanerad den 24-25, men sen är det en jädrans massa grejer här hemma som händer eftersom båda jag och farsgubben fyller jämnt ;) Funderar på Botkyrka, men det är alltid så jädrans mkt starter där och dålig möjlighet att rida fram om underlaget är fruset (5 ekipage i ett 20x40 ridhus, och unghäst på det?!) Ungefär som Stäket, jättebra tävlingsbana men underlaget i deras framhoppningsridhus är katastrofalt halt!! Man får rida i undertempo mot hindret och se till att nästan sakta av till trav innan kortsidan och trava genom svängen. Lite obehagligt faktiskt...

Jaja, nog om det - i med frullen nu så bär det iväg!! Burr....


Kommentarer
Postat av: Sara

Var gärna med och tävla om dagens blogg på min blogg!! :) Stor chans om att vinna!! Skriv bara jag är med i en kommentar! För extra chans: Gilla mig på bloglovin

Ps: Om du gillar mig på bloglovin så skriv det i kommentaren!

Direkt länk:http://point.blogg.se/2012/february/dagens-random.html

2012-02-01 @ 16:44:07
URL: http://point.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0