Iskana

Isen sätter stopp för mig en dag till. Sak se om jag kan komma iväg och rida dom imorgon, annars blir nog lördagens get-away med Carola helt inställd.

Spenderade morgonen i stallet (började 11) med att haka is på vägen dit. Dikena var helt överfulla och man behövde nästan ett minda amfibiefordon för att ta sig fram på vägen. Så hopp i gummistövlarna, fram med spaden och börja haka isrännor för vattnet att rinna ner i andra diket ner mot åker och bort från vägen. Gick iofs bra, men det blir spett nästa gång. Satan vad trött jag är i rygg och underarmar (?)! Kall om fötterna blev man oåx, 2 timmar ståendes i isvatten, icke skönt för fottemperaturen! Men mina billiga stövlar från Hööks höll tätt! Rena Hunter-kopior, men riktigt bra faktiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0