Sten Lindgren träning 26-27 mars

Träningshelgen fick ju sisädår fina förutsättningar från min sida. Halkade nämligen på jobbet i fredags och slog rejält i svanskotan samt ngt revben. Förutom andra blåmärken så klarade jag, och fika brödet, mig. Men ont gör det. Hade inte tagit några värktabletter på lördagen vilket jag borde ha gjort (tog till söndagen), för det var lite svårt att komma ner i sadeln ffa efter hindrena. Vågade liksom inte riktigt. Detta resulterade, ffa i lördags, från krattridning från min sida men T skötte sig utmärkt!!

Lördag Hade med mig T då. Värmde upp lite självständigt och sen spelade vi med galoppsprång över 3 block med 13,5 m mellan. Varierade att rida på 3-3, 4,4, 3-4 och 4-3. T klarade det galant :) Sen hade han en 4-kombination med räcken med 2 språng mellan, samt att man kunde rida in över en oxer och sen ett "dog leg" fram till kombinationen ut (2 räcken då) med 19,5 m där vi skulle rida på 5 språng. Gick bra det med, hade ett litet missförstånd första gången (för att jag - tadaaa - inte kom ner i sadeln), men det löste sig.
Här kommer en filmsnutt:


Söndag:
Började med att rida Plopp i unghästgruppen. Och jag kan väl inte vara annat är så jäkla nöjd med den fina hästen!! Allt som ni ser att vi gör på filmen är första gången ever för henne och oss. Såklart, lite misstag men vad faan! Lite vingligt ut i kombinationen men sen när hon fattade att hon skulle över andra hindret med var det solklart! Sten tyckte hon var en fin häst med starkt huvud ;) Sto helt enkelt, haha! Här kommer en filmsnutt (ingen idé att riktigt förklara övningarna eftersom det mest var över hinder som gällde):


I gruppen efter red jag R, som kändes superfin han med! Avslappnad för att vara honom dessutom! Började även här över galoppbomar på volt, varierat 1 språng mellan eller som studs. Sedan över ett räcke med bom innan, Stens favorit övning - block - 13,5 m - räcke. Och sen höjs räcket upp, rejält. 145 sista språnget och då sköt rozz mig ur sadeln!! Sten asgarvade och sa att jag hade arselt högre än huvudet, vilket var sant!! Satan vilket språng (tyävrr fick inte pappsen det på bild). Sen gjorde vi likadant, fast 1 språng mellan bom och hinder som nu var en oxer. Runt 130 blev väl den.  Efteråt började vi hoppa på S-linjerna som ni ser på filmen, optimalt 7 språng mellan varje hinder. Han var lite spänd på vattenmattan i början, men slappnade av fint sen när vi red banan. Fick dessutom ut honom bra i hörnen hela tiden. Just det är Stens lilla hjärtebarn - ut i hörnen. Men banan så var R klockren - som ni ser :)



Lång inlägg, jag vet, men orkade inte dela upp det. Söndagen kändes bättre för mig, hade knaprat voltaren så det gick lite bättre att rida än i lördags. Är hur som haver mycket nöjd med denna träningshelg - det är ALLTID kul att rida för Sten!! Gillar honom skarpt som tränare. Lugn, duktig, anpassar övningarna till ekipaget, noggrann och dessutom rolig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0