Per Dahlgren dag 2

Andra dagen på kick offen så var det mer bantänk. T var lite stel i benen i början, men hoppade loss sig ju mer träningen fortgick. Började med en lite bomövning, 2 galoppbommar med 2 språng mellan och sen mot ett räcke på 2 språng. Gick fint, men hade lite svårt att hålla galoppen över bommarna faktiskt. Tror jag blev lite stark i armarna när han var lite stel i början och hade lite för lite ben. "det ser för vacker ut" skrek Per. Vilket betydde mer galopp och aktion tack! ungefär. Så de gjorde vi. Misslyckades kapitalt en gång i de vackra och stackars T rev med bak, men gjorde rätt sen och då jädrar hoppade han upp sig! Fin skimmel! Eftergiftstänket från dagen innan gav resultat - det fungerar riktigt bra och har slagit rot likaså i min hjärna.
 
Banan var mkt korta anridningar ur sväng, en 3kombinaiton, några längre linjer samt lite omhoppningsstuk i slutet. En bra, lärorik, träningseffektiv bana där allt kom med. Hade lite problem med galoppen ur hörnet i högersväng, upp på mur, sen vänstersväng och ett "dogleg" på 20 m (5 språng) in i 3kombinationen då jag inte fick ut honom för vänster skänkel ordentligt i början --> han sprang vid sidan och missuppfattade mig rejält en gång. Gjorde om några gånger och till slut blev det perfekt! Alla började lågt på banan så vi hoppade den fler gången, avslutade på 120-130 ungefär - kändes plätt lätt! Mycket bra, stundtals fantasiskt - sa Per! Stolt!

Ska tänka på att tänja gränserna på T så att det inte alltid är vackert och mysigt. Och att han inte får blir för kort i halsen på linjerna, då tappar han lite bakben och ryggverkan i språnget. Bromsa genom att rida helt enkelt;)

Fick överhuvudtaget SUPERBRA tips från Per, han är en toppen tränare!! Instruktiv på alla nivåer, tilltalar en vid namn (och kommer ihåg det, trots 12 nya elever på en helg), tar sig tid för varje elev på ett effektiv sätt och ser till att man alltid arbetar och vill göra sitt bästa. Personligen anser jag att det är bra att "misslyckas" inför nya tränare, för då får man nya inputs på vad man behöver jobba på. Som vi fick på linjerna, med min sits och på "doglegget". Eller kanske inte nya "råd" - men det sägs på ett annorlunda sätt vilket är super!

Är hur nöjd med T som helst efter helgen! Imorgon, eller snarare när far redigerat klart filmen, så kommer updaten om sässongspremiären med R!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja oh jag va så otroligt nöjd med den :D

2011-03-06 @ 21:00:43
URL: http://mattiebusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0