Filmer från tävlingarna i Heby och Högbo

Här kommer äntligen filmerna från tävlingarna, får bli som länkar eftersom filmerna inte vill bäddas in... ! Lägger lite korta små kommentarer efter varje.

R - 1m i Heby. 0+0 fel och plac 1a! http://www.youtube.com/watch?v=LJCVJmjzRXQ&feature=channel_video_title 
R var väldigt spänd, och vattenmattan var lite spännande, och orsakade en liten miss i omhoppningen. Men det var vår första start för säsongen, och första i en regional klass och dessutom en vinst så jag är super nöjd!! En liten miss i 110 och ett pet i grunden, på vattenhindret där med vågplanket. Han blev lite spänd, tappade lite rygg och nuddade där plankvågen var högst. Men fina språng!

T i Högbo, 110,0+0 fel och plac 4a! http://www.youtube.com/watch?v=u1HWMYHIUc0&feature=channel_video_title
Vad kan jag säga? Kände super!! Kunde kapat ngn sekund, men hallå?! Han har inte tävlat på 9 månader pga skada så jag är supernöjd! T kändes som en miljon!

T i Högbo, 120,  0+0 fel och plac 7a - 3e 120 startet och 3e nollan! http://www.youtube.com/watch?v=epitjqTJi5Q&feature=channel_video_title
Även här nöjd som satan! T blev trött i slutet av banan, så omhoppningen var långt ifrån perfekt med bra ridning, men T räddade mig flertalet gånger och ställde upp som tusan! Omhoppningen är hans, helt klart. Men han hoppade superifna språng hela tiden! Red som jag planerade trots missen, och rättade till den hyffsat. Och återigen, en fantastisk häst det här! Vår 3e 120 start och 3e nollan, och då har han som sagt inte startat sen 4 juli förra året, och jag har inte tävlat 120 sen dess heller. Men det kändes lite som det satt i ryggmärgen hos oss båda, haha! Men supernöjd är jag verkligen!!

Roligast är nog ändå T, som visar så himla fin formkurva! Veterinärerna sa att det kommer ta tid, och det har det gjort men det har ändå gått fort. Klart att vi tar det "lugnt" med honom, vi åker iväg mkt på helgerna så under veckorna blir det mer mjukjobb och lite småcheck. Men ändå - jag är så glad att jag får möjligheten att rida, träna och även tävla honom - för T är nog den bästa häst jag har suttit på so far! Hoppas att C blir lika fin!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0