14,5 och 155

Ingen Anna träning igår, fick jag reda på när jag kom dit. Suck. Jaja, red lite själva och hon fick ändå träna på en ny plats. Travade lite travbommar och galopperade över en oxå. Hon kändes fin, men bled lite trött i slutet. Så himla svårt att få inte framdelen till bakdelens spår i vänster varv, som om hon har en stor muskel (vilket hon nog har) på vänster sida på halsen som bara vägrar mjukas upp och böja sig. Hrmm... Lite Mona på henne kanske? Men, däremot så lyckades vi göra galoppombyten igår :) På kommande till och med, stolt!

Jag är lite kluven till en sak, och det är hennes bett. I danmark hade det ridit henne på ett tredelat bett med platt mittdel i strl 14,5!! Herregud, det hade ju inte ens min gigantiska ponny!! Hon har ju en superliteminiplutt mun, så det var inte ens på tanken här hemma. Har prövat att rida henne på ett i 11,5 men det hade fasta ringar (sånt med parerstänger) och det gillade hon inte, och inte heller ett rakt i 11,5. Men jag hade sen innan ett likadant som hon hade i danmark fast i 12,5. Det är lite stort, men det är utan tvekan det som funkat bäst hittills. Ska pröva med ett vanligt 3delat i 11,5 igen och se hur det känns. Svårt det där. Haha, likadant hade de 155 i täcken på henne där nere - är den danska centimeterskalan inte lika stor som våran? Slängde på henne ett 155 täcke här hemma, och det kunde en häst till fått plats under typ. Njaa... lite tveksam där är jag nog allt ;)

Den här fina bruna valacken (tror jag han är, men inte helt hundra..) är plopps avkomma, 2 år på bilden skulle jag tro. Contreau heter han!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0