Vår i pälsen!

P var riktigt riktigt fin för Anna idag! Jobbade mycket med volter in mot mitten på kvartslinjen - rakt fram i öppna (när vi travade) och varierade ställning, och sen in på volt igen innan kortsidan. På volterna fick jag "tappa" ytterbogen för att lossa den lite extra, och även motställa i öppnan för att lossa. Vänsteröppna blev mkt bättre motställd faktiskt :) Jobbade även på mig att jag ska följa med i högervolterna bättre, blir gärna kvar och lite stum med ytteraxel istället för att följa med med den runt, vilket gör att P svänge snabbare men han losser inte ytterbogen ordentligt.
I galoppen gjorde jag lite ökninger istället för öppna, och lät volterna minska tempot och inte "jag". Funkade super! Sen gick vi in på lite volt där han fick minska tempot men behålla takten också skulle jag "ge honom handen" så han får sänka nacken och huvudet samt höja ryggen och rumpan - utan att öka farten eller tappa takten. Och gissa - det gick! För typ första gången sen vi köpte honom gick det! Så jädrans lycklig man kan bli för så lite! P var helt med på noterna (höger varv var jobbigare men det gick) och jag kände nog lite att jag kunde lita på honom att han inte "drar" iväg. Inte för att han far iväg, men förut har han alltid tjyvökat. Så han jobbade på riktigt bra där! Härligt! :D

R fick en lite "spa dag", masserade lite och drog bort en massa päls - nu är det vår i pälsen säger R och tappar allt samtidigt. Mys. Men han verkade ganska så nöjd, och ville gärna klia tillbaka i nacken på mig. Mysigt, ända tills de tar till tänderna, haha! Imorgon är det han som får följa med på hoppträning för Annica, men innan dess ska jag och Ts ägare ta T till ridhuset och hoppa lite - pappsen följer med och filmar iaf en av hoppningarna, ska bli intressant att se hur jag ser ut, hehe. Nackdelen med att träna mkt själv, som det har blivit nu, är ju att man inte har någon som påpekar allt hela tiden. Mer ansvar, onekligen, och det är så lätt att lägga sig till med olater.

Nu sängen! God Natt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0