Trökväder

har inte så mkt nytt här, åkte till ridhuset med T och P idag, jobbade de lite över bommar längs med långsidan, varierade galoppbommar och la volter rätt och motställde så de fick jobba loss bogarna. Båda kändes fina, Tv ar mjuk och fin i sidorna så nu får vi lägga mer krut på att stärka honom rakt. P var fin, men har lite svårt att känna när han blir trött, blir lätt mkt på honom men han var jätte fin i traven. I galoppen orkar han inte så mkt mer, framför allt inte när jag rider i det lite högre tempot, men det går framåt.
Försökte mig på att tömköra R efteråt, men det bodde tigrar i hörnen och mina fingrar var stelfrusna efter 10 min, så då gick vi in, ingen ide då direkt. Imorgon blir det han och T som åker till ridhus och hoppar, styrka och spänts med galoppbom innan och bakom samt travbommar blir det nog.

Vädret är ju sämre än sämst, vi har typ ingen stans att rida, förutom att åka till ridhus. Men om det nu ska jävlas och börja regna kommer vi aldrig upp för backen, det blir glansis. Och P som ska skos på måndag, får se hur det ska gå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0