Snöstorm - gånger 2!

Hade T idag oxå, så tänkte att han och P skulle få varsitt konditionspass på rakan, eftersom den vägen inte är "ordentligt" plogad (eller, den är perfekt plogad - för att rida på!) så är den extra bra efter lite snö. Vilket även gjorde den bättre under dagen.

När jag var precis kommit ner med P (tog han först) så började det snöa småspiksregnsnö, typ. Under hela passet, och på hemvägen travade vi på  bilvägen (i kanten där det är mkt snö som är packad, och det var inte en kotte i närheten) och då hade vi underbar motvind hela vägen. Både jag och P travade av långa och låga, och kom tillbaka lite lagom blöta, men så fort vi kom fram till stallet så slutade det. Typiskt.
Typiskt nr 2 kom när jag var ute med T. Körde samma vända, men han väl 500 m från stallet innan det började mastodontsnöa!! Snöblaffor stora som 5kronor attackerade oss från ovan med en naskig sid/motvind när vi galopperade åt ena hållet. Hua! Men vi körde på passet, om än att det blev lite intressant.. Åt ena hållet hade jag tyglarna i ena handen och den andra handen som skärm när vi galopperade. Mastodonsnöandet slutade, förstås, lagom tills vi kom hem. Typiskt 2.

Som positiv överraskning så kom mitt paket med benlindor idag, nya fina marinblå från Equiline - satt super på R som fick åka till ridhuset (och bara för det så började solen skina då...) och hoppa lite smått. Hade två block på diagonalerna så jag kunde byta varv lite smidigt, sen hade jag två räcken på långsidan med 20m mellan. Gjorde så i början att jag travhoppade in och varierade 5,6 språng till räcket efter. Red mest på 6 språn eftersom R var lite taggad, och länga kan han. Avslutade med att hoppa en miniminibana över hindrena, och R kändes fin! Tittade lite på en vit grind som vi hade på ena räcket i början, men sen var det inga problem, mjuka och runda språng! Räckena låg väl på 1m, 110 ungefär och det kändes plätta-lätt, skönt att vara igång med alla odjuren nu igen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0