Så gott det går

Nu var det ett tag sen. Lite tröngt på inspirationen här när vädret är som det är, men vi håller igång så gott det går. Har jobbat en del, samt att hästarna åkter skytteltrafik t o r till ridhuset, försöker få varje kuse åtmindstone 2-3 ggr/veckan. Införskaffade i nya vassa isbroddar (som jag självklart har med boots runt om då!) idag så man iaf kan skritta ut oxå. Ridhus i all ära - men visst är det trevligare att rida ute?!

I ridhuset jobbas de mkt över bommar i trav och galopp, bommar innan och efter hinder, samt har även hoppat lite enkelhinder med T och R för att komma igång med dom, och alla känns fina. Ska börja lägga in mer travhoppning känner jag, för både min och hästarnas del. Eftersom jag är snabb i överlivet är travhoppning perfekt för mig att lugna ner mig på, 5½an är en favorit - ska nog köra den på onsdag!

Annars känns allihopa fina så som det går att hålla igång dom. Imorgon blir den äntligen Anna träning igen, tar med mig P, och på onsdag ska jag iväg till Annica och då med R. På dagen kommer jag och Ts ägare åka iväg till ridhuset och hoppa lite själva så får han ev följa med nästa vecka istället.

Dagens tröst är att jag äntligen hittade ett par nya shortchaps, blev ett par från Ekipage som jag hittade på Sthlm Ridsport, samt att jag på Granngården hittade nya transportskydd till R från Hansbo. Hans gamla var lite småäckliga faktiskt :/ Men nu är då I-landsproblemfrågan - har mer bonus på Sthlm Ridsport, men vad behöver jag? Usch!

Kommentarer
Postat av: Maria

Skönt att höra att det finns fler tappra som håller igång sina hästar utan ridhus. Ibland är det riktigt tungt men det går! En eloge till oss som kämpar lite extra tycker jag! Roligt att hästarna går bra också!



Ang. vad du ska köpa... Har du sett deras supersnygga Schumacher-örhängen?! Eller hoppryttre kanske inte har sånt krimskrams ;) De går dock alldeles utmärkt att använda till vardags också!

2011-01-25 @ 15:44:49
URL: http://www.gullbacken.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0