Måndag

I går var vi iväg med T och R till ridhuset, hoppade lite 5½an- trav in, studs, 5½m oxer (som i början var ett räcke). Hade en gul grind under oxern, vilket då gjorde att R fick lite halvspel i början - att inte kunna springa fritt fram mot ett tittigt hinder var väldigt jobbigt. Men sista språnget så stampade benen mellan innan språnget, så då fick de va. Annars hade han nog en dåligt dag på jobbet, lite små dissig mot skänkel och sparkade lite mot den, men annars fin, hoppade bra.
T kändes kanon, tog några språng på honom efter ägaren och vips var oxern uppe på 130 och vi gled över! Hade då ändrat till ett litet block innan sen 6m fram till oxern och han hoppade lätt över! Målet är väl att jag ska försöka starta honom i 130 detta år, så det här var onekligen ett steg i rätt riktning!
R får, som lite "hämnd" hänga på dressyrträningen imorgon, tempoväxlingar känns aktuellt att öva på!

Idag fick P och T en timmes skritttur, R longerade jag lite i trav på volten med pessoalonge i 15 min, såg fin ut. Lite spänd, men underlaget är inte de bästa så han fick jogga på i sitt tempo tills han lossnade.

Var även iväg och klippte Hannas häst idag, länge sedan jag träffade på dem båda, kul! De såg ut att må prima båda två, och Hanna skulle ut på äventyr snart vilket lät härligt! Sol och värme känns ju inte alls som en dum idé just nu! Suck, försvinn isen, försvinn!!
På vägen hem svängde jag förbi Sthlm Ridsport och hittade en gummiklädd stångbett, alltså ett vanlig rakt bett fast gummiklätt och inte alls så tjock som de tidigare jag har sett ("vanlig" tjocklek). Prövade det när jag longerade R och han tuggade som tusan, P verkade oxå nöjd med det. Jag har en liten "grej" för att rida markarbete/ut/dressyr på samma bett som jag hoppar på, ligger nog i från G då hon gick igenom bett hela tiden, henne får man variera på ofta! Men detta verkade ok, ska pröva det mer imorgon för Anna och ha som variation till vanliga 3delade på honom - som nästa blir skarpt ibland ;)

 Vet inte om jag visat den här bilden på mig och T? Från 115 på VRKs Runhoppet 2010 - tror han klarar 15cm till på höjden, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0