En sån där travhäst....

Hade tänkt ta R och T till ridhuset idag, men det hade varit mer lönsamt att sätta skridskor på deras fötter än att ta transporten det. Isgata på vägen till stallet satt stopp för de planerna, istället blev den en puls-promenad i skogen för dom. P tömkörde jag, i trav sakta bara vågade inte mer, på banan.

Igår fick R och P en klättertur. En snäll liten ovetande dam sa så fin när jag gick förbi med R "Åh vilken fin häst, han ser ut som en sån där travhäst"! "Äh... äummm.. taaack, typ... " svarade jag, och skrattade tyst för mig själv när vi gick därifrån. Travhäst? R? Nä, inte riktigt va? Nog för att manen nu är lite lång, men kom igen!
Imorgon ska vi försöka komma iväg från stallet med P, han ska till hovslagaren. R får nog tömköras, om jag kan gå. Han hade oskicket att kliva mig på vaden idag när vi gick genom hagen. Blåmärke är bara förnamnet, men har smort in det med arnika, så de ska nog försvinna snart!!

Nu - åter till min hovslagarbakning, chokladkaka med apelsin. Antigen en stor hit, eller inte. Det är första gången så vi får se!


 vs  kom igen nu va, inte så likt - eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0