Anna träning

Dressyrträning med R för Anna på schemat, och det gick riktigt bra! R kändes strålande, mjuk och fin och lyssnade samt jobba hela passet i bra form och jobbade på ordentligt! Sen blev han ganska trött oxå, men det behövdes kändes det som, han blev aldrig "spänd-trött" men liksom skönt-trött. Så där som man själv blir efter tt hårt pass på gymmet ;)

Jobbade mkt med ställd åt olika håll på diverse spår, samt flytta rumpan där efter på volterna, allt för att lösa innersidan (genom att ställa utåt på volterna och sedan raktrikta försiktigt) eftersom det är det som är svårt att göra på en rak grusväg. R lossade riktigt fint, hade mkt svårare för förvänd sluta på volt i högervarv än i vänster varv. Höger sluta överhuvudtaget är svårare, men det beror mkt på mig med. Vi kom fram till idag att min högerskänkel åker fram då = då kan jag på ngt vänster inte "använda" den, den liksom bara hänger där och trycker, och trycker mig snett i sadel. Så i högersluta fick jag mkt fokusera på att "hålla tillbaka" höger skänkel (dvs i normalläge, men tänk att dra den tillbaka) och då hamnade jag rakt och R gick rätt!

Gjorde en övning där vi i trav och sen galopp vända upp på medellinje, varierar öppna där, sen ut på långsida o sluta där, upp på medellinje men rakt fram och rakrikta denna gång - byta varv - öppna på medellinje, sluta på långsida - rakt fram på medellinjen - detta för att vi i galoppen byter galopp där då (för varvbyte). R jobbade riktigt bra!! Sen i slutet gjorde vi lite tempoväxlingar á la explosiva, dvs kort kort trav/galopp - sen fram ordentligt ett par steg, och sen kort kort långsam trav/galopp.
Underlaget bidrog nog lite till Rs trötthet, det blir lite extra djupt sug för dom när de är lite mer vana vid grusvägar med snö på, men han kändes himla mjuk och fin iaf!!

P tömkördes på banan, fin han med!! Gjorde mer galoppjobb idag, vilket var lite små jobbigt tyckte han - roligare att springa fort rakt fram än att jobba på volt ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0