Vad hände med våren?!

Men kom igen nu - mer snö?! INTE OKEJ! I Danmark var det barmark, så jädrans skönt (trots orkanvindar), ingen snö eller is och grönt på fälten. Här också, tack.

Hur som haver, igår var vi iväg med R och T till brantshammar och hoppade. T hade nog rejäl träningsvärk, Lotta sa att han kändes lite avslagen, och han hoppade lite stumare än normalt, framför allt med bakbenen, men han såg ändå fin ut och mjuk i bogarna. R kändes oxå superfin, han hoppade både björkgrinden, blomstret under  samt sådana där plastskärmar med murmönster, stolt! Han hoppade fin språng och jag tyckte jag hade en lugn galopp mot varje hinder, blev aldrig att jag kände att jag behöver rida på trots titthindrena - skönt! Hoppade en kort bana på ca 110, vilket kändes plättlätt. Fina språng, och sedan låg jag på en 8a över två oxrar så han fick hoppa ut ordenligt med bakbenen, vilket även gjorde att jag tappade min sists lite då han tog i. Måste måste måste träna på den. Dags att hoppa studs utan stigbyglar tror jag allt!

Idag skrittade jag ut med R i skogen, klättrade en del, och sen lite övergångar trav - skritt på hemvägen. Kändes fin idag med, inte stel eller så:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0