Tisdagsträning

Dressyrträning idag då, som alltid en tisdag. Hade med R, då varken T eller P har varit helt hundra. P fläkte sig för 2 veckor sen och T fixade ett fint sår på ett bakben när han förmodligen gick omkull eller dyl. i hagen i helgen. Båda är dock ohalta nu, så imorgon blir det skritt uppsuttet (promenader innan dess). R var på hugget, superpigg och därmet extra töntig ;) Men kändes fin och jobbade bra ändå. Gjorde mkt skolor idag, öppnor rätt och motställda och massa med förvänd galopp - nyttigt! ska träna på att motställa och variera tempo i öppnorna för att få honom mer lösgjord i bogarna (vilket han blev i slutet). Det är nästan så att när han jobbar i den lite högre formen så blir han inte spänd i ryggen, vilket är tur, men lite lite i underhalsen och i bogarna tyckte Anna. Därav mkt motställa för att löossa de i den högre formen samt så att han inte blir samsidig i innerbenpar i galoppen. Då funkade det dåligt med öppna, men skänkelvikning i galopp samt förvänd fungerade bättre, så det får vi köra på i den mån vi kan. Kanske blir en tur till ridhus i helgen, hoppas!

Imorgon får han iaf gå en hoppträning för Annica! P och T tömkördes typ 10 min på banan idag, mest för att kolla hur de rörde sig och de visade ingen hälta nu så det är ju great! Pigga var de oxå, tror jag det! Haha!

Snart ska jag avslöja en superkul nyhet för de, ack så få, som faktiskt kollar in här ibland! Det kommer innebära en del förändring i mitt liv men jag tror det kan bli riktigt super! Potentiall till det finns iaf! Ser fram emot det, och tackar för det förtroende jag har fått och ska försöka axla ansvaret det bästa jag kan!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Säg nu.. Spännande !!!

2011-02-16 @ 17:56:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0