En glad nyhet!

Nu, efter ett par dagar på helspänn, har jag en riktigt glad nyhet att berätta! Förhoppningsvis nästa vecka kommer det att landa en ny skönhet i vårat stall! Jag och Ts ägare åkte till Danmark för en tid sedan för att provrida och fastnade för ett skimmelsto e. Crelido - Calato Z som inom en snar framtid finns i Sverige, där jag har fått förtroendet att utbilda detta fina fina sto åt Ts ägare! Så himla glad jag är, ni förstår inte! Vilken chans!

Det här lilla stoet är f. 2005, och gick Danmarks motsvarighet till Breeders som 4åring och blev en av Danmarks mest lovande hopphästar. Hon har sedan fått ett fint föl, men gått på lösdrift tills i höstas - hon är alltså som en 4åring utbildningsmässigt, fast 6 år till åldern. Hon löshoppar med mycket mod och hjärna, försiktighet med på språng. Härligt go i ridningen med mkt power i galoppen och arbetsvilja, känslig men reglerbar och lyssnar otroligt bra, samt väldigt stadig och verkar mycket cool och klok i huvudet.

Vi har stora förhoppningar på henne, en riktig liten speedhäst kan det bli samtidigt som hon har kapacitet för höjderna. Morfar har deltagit i NM om jag inte minns fel, syster går svår hoppning i Norge, Crelido kan man b l a hitta på Hästak här i Sverige.

Så, Välkommen till Sverige fina fröken C! Nu kan du och G snacka dansk tillsammans ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0