Dressyr KM 2011

Red dressyrKM på klubben igår, och eftersom man var tvungen att vara utklädd och jag anmälde mig med typ 2 veckors varsel så var de det otroligt inovativa valet - servitris! Tog med mig jobboutfiten böt ut byxorna med strumpbyxor och kjol istället. Red på P som fick ha en fluga på bringan och sen red vi La:3 till Owe Thönrquidt "Dagny". Fick 65,8% på programmet så det är jag nöjd med, han började slå om i uppridningen men annars var det ok, lite spänd i vä galoppen i bågarna och i skritten. Tills nästa gång vet jag nu att jag kan öka mer i längningarna och måste få honom mer avslappnad i förvänd vänster galopp.



Vi kom totalt 5a i klassen för stora hästar (man red olika program och på procenten där, samt procent för utklädnad/muta) och 3a i KM för privatryttare - bakom ridskoleägarna som den ena är utbildad beridare i Tyskland och den andra red SM för ngn månad sen ;). Hade bäst procent på programmet utav privatryttarna, men de enda klådde mig på utklädnad (man la ihop de procenten i totalen).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0