Galopp i storm

I går så åkte jag och P på hoppträning för Rolf Byström, han kommer varannan vecka till LL så jag kommer varva mellan R och P. Kommer skriva mer om det sen.

Idag så fick P därför en skritt tur för att gå bort ev träningsvärk, var väl ute en 45 min imorse och fy satan vad kallt det var!! Invigde min nya underställströja från Hööks - den får bra betyg!! Superskön, och andades bra när jag var ute med R.
R fick ett galoppass idag. Ledde honom först ca 30 min eftersom han kom direkt från boxen (red på morgonen, var ute ur stallet med P 0730!). Han gick på i bra takt, förmodligen för att det blåste som satan ute ;) Men sen så travade vi fram och tillbaka på grusvägen bredvid golfbanan tills jag tyckte han själv slappande av och började söka sig framåt nedåt med huvud och jobba bak, gjorde lite lättare flyttningar i sidled. Sen, sen kom galoppen. Fy satan i gatan vad han galopperade!! Stegen var lätt uppe i 4-4,5 m språng, och fort som tusan. Men - det var hans val, han fick galoppera i den takt han kände sig bekväm i utan "krav" (och jag med för den delen), vilket gjorde att han slappnade av riktigt fort. Redan andra gången (körde 3 gångar vilket blir ca 2,5-3 min galopp och 1,5-2 min vila) började han söka sig nedåt med huvudet och uppåt med rygg och rumpa. Och sista gången var det lång och låg rejält, men ihop och jobbade bra med ryggen! Kändes så jäkla kul, han gillade det verkligen - tycket nog det var skönt att få sträcka ut! Han galopperade så att tårarna sprutade på mig, dels av hans fartvind och dels av den enorma motvind vi hade åt ena hållet ;)

Imorgon kommer Rs ägare och tar honom, P ska ut och röra på sig, har inte bestämt vad än bara. Kanske en galoppis där med :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0