Tävling Väsby RK 1m, 110 - Rozz

Var iväg i det underbara (INTE) vädret igår och red två klasser på R, 1m och vår första 110. Och det gick riktigt bra!
Red mkt lugnare än vad jag brukar, iaf i 1m och det kändes skönt att inte behöva rida på som en tok hela banan runt utan "glida" lite mer faktiskt. R hoppade knappt över hindrena, tyckte det var lite töntigt ;) Men dubbelnolla och en 4e plats blev det iaf! På framridningen kollade jag mkt framåt och tillbaka i galopp så han tar skänkeln (även i skritt och trav förstås) och hande kändes fin!
I 110 så kändes han riktigt fin på framridningen, skrittade mkt och mest mjukade upp i de andra gångarterna, lite tempoväxlingar och sådant. Men han travade på löst och ledigt och hade en bra galopp. På banan var det ett titt hinder som jag visade utan problem innan. Men han hoppade superfint hela banan, var i och klonkade ngt hinder när jag var lite snabb med överlivet, men vi var dubbelnolla igen och det blev en 2a plats!! Så himla härligt! Han kändes riktigt fin!

Filmer kommer när pappa kommer hem, för jag vet inte hur man för över dom till datorn ;) Ev bara från 110, då den andra filmen blev sådär (Rs ägare hade lite zoomingsproblem).

Men kom hem, dyblöt och iskall, och nöjd - skönt! Nu är det KM kvar för R samt en helgkurs för Sten Lindgren sista helgen i november, sen blir det en liten paus skulle jag tro fast han får hållas igång under vintern dock lite lättare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0