Tävling - Rozz i Solna 1m, 1,05

Första inomhustävlingen gick ríktigt bra! var orolig att han skulle vara mer tittig, men han verkar mer på på tävling än på träning så det gick bra! I andra klassen var en vattenmatta med, första hindert i omhoppningen, men jag satte ordentligt galopp så stanna var inte ett alternativ. Hade han gjort det hade jag dött ;)
Underlaget var sådär, djupt på framridning och halt som tusan på framhoppning. Blev även halt i ridhuset efter hand, de sladdade inte mellan utan bara krattade. Men annars en ok plats, lite tjaskig parkering om man inte hade lastbil (vi stod längsmed ridhuset). Men bra bana, och snabba mellan klasserna samt trevlig personal :)


Men här kommer filmerna!:

Första klassen, 1m och en 2a plats - 3 travsteg från seger. Gjorde byte till rätt galopp försent, eftersom jag hoppade hindret innan mot sargen lite = han trodde högergalopp, så jag fick 3 travsteg i svängen och hon som vann hade galopp där. Surt, men superfin R!!



I andra klassen var det ngn form av tävlingshöjddebut för oss, 105, som gick fint! han halkade till i en snäv sväng i omhopp vilket gav ett litet balansförskjut på oss, ffa mig, och jag kom inte tillbaka så då blev det ett sketet stopp. Men inga tidsfel iaf, så snävt red vi ;) Men annars kändes han fin, kanske inte lika mkt framme men han hann inte äta mellan klasserna för det var tajt med tid. Så vi fick 0+4 fel (inga tidsfel) och hamnade ngt utanför placering skulle jag tro :)
  

Dagens bra: Att han kändes fin inne och att jag fick en bra galopp där jag hade honom framför mig (nästan jämt, hehe) och han hoppade hinderna fint!

Dagens mindra bra: Ja, slarvigt av mig att inte känna/kolla galoppen in i svängen i 1m. Sen måste jag få balansen tillbaka snabbare när jag hamnar ur den så att han inte får den minsta chans på karaktärshindrena. Sen var underlaget på framhoppningen nästintill farligt halt. Man fick rida i kort samlad galopp med mkt ytterhjälper/tygel (motställd häst) för att de inte skulle halka.

Dagens att tänka på: Hålla galoppen mer i andra klassen, blir "nästan" av och på-känsla. Hänga mer med i svängarna, vara noggrannare med vägarna i grunden samt galoppen igen - den är A och O på honom - ha honom framför sig i en ordentligt galopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0