Dagens

Gårdagens dressyr lektion gick superbra!! R kändes riktigt fin, trots att jag inte kunde longera honom ordentligt innan. Var lite för hårt och halt på banan hemma så vi travade lite extra länge och försiktigt på lina istället. Men iaf - vi red mkt med "tvärtom"känsla - felställd, rumpa åt andra hållet osv för att få honom lösgjord. En favorit övning är följande:

Rid i förvänd galopp genom hörnet - in på diagonal och tänk skänkelvikning ett par steg så att inre benpar (sett åt galoppen) får ta för sig och förbi de yttre - sen in i en öppna (oftast de svåra iaf för mig) och sen ut i förvänd galopp igen och fortsätt. Jag brukar försöka göra skänkelvikning till kvartslinjen iaf för att svängen ut på spåret sen i förvänd inte ska bli för snäv.
Sen red vi även kors och tvärs över banan men i en konstant öppna, oavsett "svänghåll", vilket oxå funkade superbra! Det blir mkt lösgörande nu när underlaget hemma är som det är, men har var sueprfin i slutet och jobbade upp med ryggen bra!

Idag tömkörde Rs ägare honom.

Själv har jag tagit en tur på T i parken, lite "intervallträning" i trav om man kan kalla det så. T o T på en raksträcka och sen lite vila, och sen trav igen x3. Gick riktigt bra när han slappnar av och inte trippar på, men det är nog muskelbrist - men det kommer! Dock tyckte jag han svänger ut rumpan lite väl mkt till höger jämfört med vad han har gjort förrut...

Annars har jag tröstat mig med lite onödig coh nödvändig shopping. Köpte ett par sådana där uppblåsbara saker som man stoppar i stövlarna från MH till mina tävlingsstövlar då jag inte vill att de töjer sig mer utan mest håller sig uppräta, eftersom dragkedjan nästan börjar korva sig lite. Passade även på med ett par till iläggsulor från MH, då min strl ofta tar slut. Sen en KL tröja, deras nya stickade ullsak med lappar på armbågarna (en röd) samt en ny mössa från M (röd) till moi. Hittade även en mössa till R, men som tur var sa jag att jag ville prova den vilket var tur då den var för liten - både över öronen (trots F size) och ffa över hans fluff till pannlugg. Så den åker tillbaka imorgon tyvärr.

Nä - nu plingar det i baren! (Är på jobbet, fick äran att stänga idag).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0