Vitt i stallet?

Skulle behöva ett nytt gäng stallpaddar, vanliga tjocka sådana, för inte en allt för dyr peng och jag orkar inte riktigt beställa över internet. Hittade på Hööks (4pack för 199), men hur tänkte de när de endast gjorde stallpaddar i färgen vit? För alla hästmänniskor inser ju effekten av detta... Var inte vitt "nya" modefärgen för ett tag sen? Och se hur bra det höll sig. Knappast. Vitt är snyggt, men fruktansvärt opraktiskt.

P fick sin morgonpromenad imorse, och idag kom första brallsprånget redan innan vi hunnit ut ur stallet. Bara 2 veckor kvar till å.b, hoppas på att få rida sen faktiskt. R fick vila, hann inte idag då jag hade ett uschligt tandläkarbesök innan jobbet. Resultat, 1 hål som ska lagas nästa vecka i samma gropiga gamla tandjäkel som sist.

Har f.ö även införskaffat i ett nytt schabrak till R, ett i "marple red" från Lamicells exclusive kollektion. Insåg sen att T skulle passa utmärkt i färgen och köpte luvan oxå ;) Är även inne på en ny kavaj och velar mellan två Pikeur modeller, aningen deras klarblå softshell variant (dösnygg!) eller en mer klassisk i modellen Scarlett, antingen svart men helst antracitgrå. Min grå underbara som jag har nu, perfekt eftersom den tål maskintvätt utan problem, finns inte i lager längre i min variant (från Roping, men kort i modellen) och dessutom kostade den bara 1000lappen när vi köpte den för typ 4 år sedan. Har iaf inte sett den ngn stans :/

Fartfylld bild på mig och T från i våras typ, när vi hoppade på LL inför en tävling. Fotograf: Erik Björklund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0