Vild och vacker

Igår var det dressyr för Anna. På ngt sätt tog vi oss t o r till LL, framför allt returen var intressant... Men som tur var visade R upp sig från sin braiga sida, och jobbade på riktigt rätt. Eftersom jag nu tycker att han svarar för min skänkel mycket mer och bättre än för bara en månad sen så började vi med mer samlande arbete idag. Mycket växlingar från samlad galopp till större galopp, och likadant i trav, men utan att han länger ut halsen och han får inte sjunka ner med huvudet förän han är i de galoppen/traven jag vill ha honom i. Han jobbade riktigt bra!! I slutet travade han löst och ledig och filéerna bakom sadeln guppade ;)
Fick dock en frågetecken ang hans sadel. Måste ta det med Rs ägare, men har tyckt lite själv + Anna sa att den trycker ner på manken på honom (förmodligen för bred där) och att inte musklar sig så mkt som han borde av den form han går i. Får fråga henne när hon kommer hem igen.

Idag red jag ut på T, vi travade och galopperade bredvid golfbanan. Pigg som en mört var han! Gjorde lite tempoväxlingar i trav (utan att han länger halsen och blir "snabbare" i steget, det ska bara bli längre men med samma takt) och lite mer samlad galopp i öppnatanke i början (han drog iväg lite) och sen i slutet red jag serpentiner över vägen med bibehållen galopp och hela tiden "felställd" åt galoppsiden för att lösa upp honom i bogarna och nacke. Det gjorde han riktigt bra, rundade sig fint runt båda skänklar och var faktiskt mycket rakare i kroppen när jag travade efter det. Får se om vi kan ta oss till Brantshammar på fre, vore skönt!

P har nu skor på fötterna, och var idag vild och vacker. Man måste ju visa sig på styva linan framför hagkompisarna när matte är ute och går med en, så att de inte tror att han är ngn mes inte! ;) Mycket pip och skutt blev det när han gick ut i sin lilla sjukhage som var full med snö! Vilket sedan följdes av en härlig snö-rullning - mys såg det ut att va! Har beställ magnetskydd till hans knä, hoppas de sitter bättre än BoT skyddet, de blev mer som ett kotskydd efter inte ens 1h på. Det var lite svårt med strl där, för under knäet hade han M, och över L, och de ja provade var ett L. Ska se om jag hittar ett M att prova, det kan bli bättre eftersom de då hålls uppe lite mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0