Veckans slut

För Roffe i  torsdags var "såg R riktigt fin ut" för att citera Roffe själv!!! *stolt* Dock kändes han ändå lite småspänd, gick och halvdissade skänkel i början, men de ordnade upp sig sen. Han kändes faktist mer avslappand på KM än nu.. Men vi hoppade en 120 bana utan problem, helt felfritt, ngn halvtaskig väg av mig, men R kan man inte klaga på! Kul att avsluta på topp!!
Apropå de, så har jag lite svårt ang. nästa helg. Sten Lindgren kommer upp sina regelbunda 2 ggr/år samtidigt som WoW. Jag kan rida WoW om jag får en reserv, vilket i nuläget inte verkar som så. Å andra sidan, sa jag att jag hade tävlat klart för i år efter KM, och vill avsluta på topp och nu bygga inför nästa säsong då underlaget gör att man inte kan hålla igång hästarna lika mkt som tidigare (vi har inget ridhus f ö). Så det blir en tvådagars kurs för SL nu till helgen - ser fram emot det! Okej, WoW är prestige på hög nivå, men jag vill alltid göra en bra insats och vara helt laddad. Vet inte om jag är det.

P går sina promenader, nu 15 x2 om dagen. Att böja knäet till smärtgränsen är inga problem, eftersom han inte reagerar när vi böjer det ;) har införskaffat i magentskydd till hans knän. Provade BoT, men de gled ner som tusen + hade lite konstigt strl-spann. Men magnetskydden har en anti-glidyta så de sitter bättre, men åker ändå ner. Lindar benet när han har dom inne så de sitter extra fast. Han har sen tidigare även magnetboots för lederna där, som funkar bra. Paddarna är även de suveräna! Åb den 2a dec.

T har jag försiktigt travat lite travbommar på. han blev lite trött efter ett tag, det var ju lite mer muskelarbete än annars. Nog för att han gått, men de är lite annorlunda. Dessutom är ju brantshammars ridhus isolerat, så de är inte vana vid värmen tror jag heller. Men han verkade annars pigg och fin!

Om 10 h och 37 min ska jag vara hos tandläkaren. Har det inte skrivits här på 1 vecka har jag dött tandläkarskräcksdöden. Jag hatar att gå till tandläkaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0