Sten Lindgren - dag 2

Kom på att jag inte skrivit om övningarn den dagen. Eftersom vi hoppade massa olika enkelhinder åt diverse håll så kommer det bara en översiktsskiss på själva helheten, orkar inte sitta och rita massa pilar överallt ;)
Mn vi hoppade bla på en S-båge över medellinjen, 19 m mellan på böjt spår och vi skulle rida på 5 och verkligen ta ut vägarna ordentliget. Efter de var det Stens paradgren - ut i hörnen, för sedan kort anridning antingen in på långsidan eller upp på diagonalen. Lite böjda och raka linjer in och ut i kombination, rak linje var 5 lite frammåt och böjd 6 normala. På andra långsidan var det 7 väldigt jämna språng, man fick inte sitta och tjuvta alls där utan det vara bara att landa och balansera upp med framåtbjudning där och sen rida på 7 friska normala språng.

R kändes fin, hoppade bra över hinder, och när vi hoppade fram så hade han, oxå en typisk Sten grej, litet block - 13 m 3 språng - räcke som när vi var klara låg på ca 140. Sedan gjorde vi liknande över en oxer, bom - 6 m 1 språng - oxer som väl kom upp på 120 typ. Och R gjorde fina rena språng hela tiden! Jag fick jobba lite med mitt överliv när hindrena blev högre och ha började skjuta på med ryggen, fick ngn "eftersläng" liksom så jag fick nästan spänna överlivet i språnget för att vara i mer balans när vi landade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0