Padding

Har länge tänkt, som jag skrev tidigare, på att köpa ett par "vanliga" stallpaddar till hästarna. Har både BoT och MagnetHealth sen tidigare. Dels eftersom jag lindar Ps framben för att hans knäskydd ska sitta uppe bättre. Först tänkte jag som sagt ta vilka som helst i bomull. Hööks hade bara vita som sagt, men inte så dyra.
Men sen tänkte jag om. Kvalite kanske? Hur bra håller de från Hööks om man måste tvätta dom hela tiden? Var väl inte så jätte sugen på ett par gigantiska bomullspaddar (har de stora BoT paddarna, de räcker), men ngt mindra och smidigare. Fastnade för Eskadrons Climatex paddar i den större stallmodellen och so far verkar de funka. Köpte ett par grå, av ngn anledning, men de var snygga haha! Det var dessutom stretchiga så de når runt bakbenen utan problem. Tydligen ska den mindre modellen vara bra som lindpaddar när man rider, dock föredrar jag Equilines Sanddown bandage då. Kanske blir ett par större bomullspaddar någon gång sen om man vill ha som mer konstanta stallbandage (Ps knäskydd sitter på max 10 h i sträck) men just nu funkerar dessa utmärkt! Har bra erfarenhet av Eskadron sen tidigare, de leverar ofta kvalitet!

De ska andas, hålla temeperaturen och vara fuktabsorberande. 539 för 4st på Sthlm Ridsport. Bild lånad från Filippas Ridsport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0