Mimmi och Pålle

Var och skuttade lite med R idag, han kändes fin och inte alls så stel som i tisdags :) gjorde min 3-6-9 övning, men fuskade lite och hade 9,5 m som sista eftersom jag inte ville att han skulle behöva bromsa ut ur övningen vilket är lite tanken annars, utan ha flow genom hela. Hade litet tittsak under hindret ut, vilket funkade bra!

Sen åkte jag Ts ägare + stallägaren till en second hand butik i Jakobsberg som heter Mimmi och Pålle (de har en hemsida, googla på namnet!), som faktiskt har en massa bra saker!! Bla kan man lämna in hästgrejer där som man inte använder, så sätter hon ett pris på de och säljer det åt en! Hur bra som helst! Okej, man kanske inte tjänar storkovan (hon tar ju provision oxå såklart) men man slipper iaf ha allt gammalt som man inte använder hemma utan de försvinner och man får pengar av det :) Ställägaren hade fått saker sålda för 800, vilket man kan välja att ha som "presentkort" där alt hämta ut i cash om jag fattat det rätt.
Själv hittade jag ett sproilans nytt Hansbo vintertäcke för 795:- inkl lagningskit, de går runt/över 1000lappen annars. Sen även en perfekt fleeceväst för - hör och häpna - 30 kr!! Samt en Equilinejacka, röd, för 150:-. Är riktigt nöjd med mina fynd :) Och allt i nyskick (jackan lite mer använd, lite urtvättad i kragen, men inget annars).

Imorgon blir det skritt för R, ska ta en tur på T med. Får se vad vi hittar på, antingen ngt på banan eller en tur i parken nu när det torkat upp lite. Sen upp till pojkvän på em för kalas, så det blir dött här fram till lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0