Linementallergi

Jahapp, vaknade klarvaken på 06. Så nu hinner jag definitivt med hästarna innan jag börjar jobba kl 11, super! Skönt att vakna pigg så tidigt utan klocka faktiskt, nu slipper jag stressa.

Men som sagt, jobb hela dagen idag - nu jäklar ska sminket testas! Om de sitter lika fint ikväll kl 23, då har vi bra grejer ;)

När jag har tid att rita en skiss så kommer en rapport från den andra dagen av Sten Lindgren kursen. P får nog gå på töm idag med, och R får en promenad om han är feberfri. Tror att de tjocka benen som han hade igår är lite för att han inte rört sig så mycket. Nog för att de går i hagen till mörkerdags typ, men det blir ändå många timmar i box. Kanske kan be mor slänga på lite linement på dem ikväll och se om de hjälper. Annars tycker jag oftast att lindat är bäst, är så van att göra det pga P. Kanske inte har nämnt det, men P verkar vara allergiskt mot linement. Har prövat allt från blue lotion till arnika till isprodukter till johannesörtolja (som funkar på benen om jag är försiktig) på honom och hans ben, och allt har slutat med blisterskador (och då har jag verkligen provat och inte ens gnuggat in det utan bara strukit på tunnt på benen! Och jag lindar aldrig med linement under) iform av ben som blir tjocka som telefonstolpar på bara några timmar, dunderheta och sen flagnar pälsen av fläckvis. Vet inte om det är alkoholen i vissa produkter som han inte tål, eller om det han överreagerar på ngt sätt och det blir för varmt för honom. Mycket konstigt, men det är därför vi har BoT, magnet eller vanliga stallpaddar istället. Är det någon som har/haft hästar som reagerat likadant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0