KLUBBMÄSTARE HOPPNING 2010!!

Det är vad jag och R är!!!! Fy faaasen vad fin han var genom alla höjderna!!
Redan från början kändes han taggad, lite knyckar mot skänkeln men de kom loss. Han galopperade farmåt och lyssnade på skänkeln. På den framhopp var han med mig. Hoppade utan spänningar, trots solkatter och trångt, och var rund och fin i varje språng, hoppade upp sig med rygg finfint!!
På banan gjorde jag som jag brukar, rida förbi/visa de hinder med karaktär. "OK" sa R, " det här ska jag över". Helt otroligt vad fin han var!!

KM går i 110 bed A1:b, dvs grund i 110, 1a omhopp i 120 och 2a omhopp i 125. Vi var de enda som var felfria helt igenom. Så nu har vi gjort "debut" i 120 och 125 ;) Enda jag kan "klaga" på är att han blev lite lång i kombinationen i grunden så han klonka i a-hindret. Men se så kan jag inte hitta ngt att ändra på. Jag red bra vägar, fick superlägen, vågade vänta när det blev så och R vågade kliva av när det behövdes. Han var bara SÅ JÄKLA FIN!!

Eftersom jag har lite svårt att förklara känslan jag hade i ord, så får ni se filmen istället och se om ni känner samma som jag. Allt bara flöt. Helt fantistiskt, så ska de va!



R var helt fantastiskt fin, uppenbarligen gjorde jag allt rätt, vilket resulterade i detta. Finns inget "vad var bra", "vad kan förbättras" och "att tänka på". Jo kanske det sista, att tänka på att göra likadant på nästa tävling!

Nu ska R få lite pijano mellan träningar, det blir dressyr och hoppning denna vecka, sen den årliga efterlängtade Sten Lindgren träningen 20-21 nov. Därimellan blir det mkt skritt och klättring för R, lite vila för den mycket bra höst han har gjort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0