Klä dig efter väder

Eftersom jag rider ut mkt, oavsett årstid, har jag blivit ett fan av bra, och ffa funktionella, funktionskläder. Man ska kunna rida och variera jobb och svett ska transporteras ut när man jobbar, samt hålla värmen när man inte gör det. Så här kommer några tips!

Var ju som sagt på Sthlm Ridsport häromdagen, den här underbara varma men tunna tröjan följde med mig hem (R passar ju i rött och jag gillar rött = praktiskt!) Återigen, om det bara finns 1 kvar i min strl så måste man ju, eller hur? Men den är varm, snygg och andas som ylle gör. Lite stickig kanske, men med en bra underställströja under (jag gillar de från HM samt de utan ärmar från Hööks! Bra till bra pris) så känns de inte, samt andas suveränt - inga kalla svettryggar!
 (bild lånad från filippasridsport.se) Ylletröjor andas bra med bra underställ under = bra vid kallt väder.

Ny mössa från MH (Mountain Horse) kändes rätt när det blir kallt - nu är halsduken nästa craving! Matchar min civiljacka perfekt dessutom, hehe!
(bild lånad från Mountaionhorse.se) Dock hade de enbart mössan, men nu vill jag ju ha halsduken med ;)

MH har även en jacka som jag gillar, lite softshell-känsla men andas bättre, "tumhål" vid ärmslut, tejpade reflexsömmar, vind/vattentät och såklart även dyr. Jag hittade min på ½ priset, men det är en bra jacka
Bild lånad från mountainhorse.se


Däremot har de på Hööks en fleeceväst med meshfoder som är superskön, samt en jacka som är vindtät över bröst/rygg och funktionsmaterial på ärmar (+ "tumhål" vid handlederna) som är riktigt bra!! Ett minus för den är att fickorna på magen inte har dragkedjor eller ngt som försluter dem, utan det är endas en förslutbara ficka på bröstet. Jackan har jag dock sen innan, den är inhandlad på Sporren. Tyvärr är den en dyr jacka, jag kom över den på ½priset som tur är annars hade jag inte köpt den tror jag, men det är även en bra jacka.

Nästa gång ska jag försöka tipsa er om de reflexer jag använder och gillar - många vet redan säkert att det är superviktigt att synas i trafiken, men det kan inte poängteras nog!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Stackars P :/ Hoppas allt går bra! Hälsa med en puss på mulen från oss.



Snygg shopping btw ;)

2010-11-01 @ 09:36:39
URL: http://hannashuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0