Envis och tålamod

inte så mycket intressant idag tyvärr. Mor tog P på hans promenader + stertchade honom. R gick på lina (han var stel igår, ev en reaktion på vacc men jag vet inte. Lite stel idag med så massage och lite lina för honom) och fick lite massage med linement idag. Annars har jag jobbat hela dagen. Det avslutades precis en 3dagars konferens på jobbet, en klimatkonferens av ngt slag. Det var riktigt tyst och skönt på eftermiddagen efter att de flesta åkt hem ;)

P fick en privat sjukhage bredvid tjejerna igår, inkl gräs. Han kommer nog vara lycklig i säkert 3 dagar till om vi har tur, men jag bunkrar redan med grankvistar (som iofs bara är roliga på granen eftersom man då får dragmotstånd) och aspgrenar. Det måste finnas ett par hjärnceller för mycket i det huvudet, han blir konstant uttråkad (oavsett tillstånd)! Om där är ngn som drar iväg på egna äventyr i hagen är det P - över under genom buskage och diverse saker. Kan förklara varför allt händer honom. Men det är de som gör P till P - och jag gillart! P är en riktigt individ som talar tydligt om vad han tycker och tänker (jämt), och han är mitt allt! Jag sa en gång på skämt att på min ponny lärde jag mig att vara envis,G lärde jag mig tålamod, och på P lärde jag mig rida - och jag tror att det till viss del stämmer. Men fullärd blir man aldrig, man kan alltid bli bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0