Dagens

Idag åkte vi med P till hovslagaren, vilket betyder vila för honom. Han blir lätt lite ömfotad efter skoning, eller kanske inte så mkt nu men han blev det mer förrut, men han får vila iaf. Mor åkte nyss ut till stallet för att skritta ut på G, som är lite halvt galen efter 2 veckor i sjukruta ;)

Ska snart bege mig ut till LL för att fixa med Trulle inför imorgon, det är jag som är "papiljottkvinnan" enl Lotta! Men det blir nog bara flätor idag, eftersom han kommer få gå ut på morgonen, vi behöver nog inte åka förrän 11, halv 12 typ.  Fick ha med mig Trulle tillsammans med P till nästa helg oxå - ska bli skojs!

Var förbi Sthlm Ridsport igen, var där i onsdags med, då jag fyndade en ny tröja från ANKY technical classics - en röd snygg tröja som är lätt, vattenavvisande, vindtät, andas och superskön! Har en annan från samma linje sen förrut som jag är vrålnöjd med! Rekommenderar verkligen plagg från hennes kollektion!
Men iaf, idag var vi där och fixade en studenpresent som jag hoppas blir personen ifråga blir nöjd med! 10 juni springer Jennifer ut, och då ska jag allt stå där med en flaska skumpa, ros samt löjligt gosedjur att hänga runt hennes hals - kanske ska leta reda på min egen mössa med? Hehe ;)

Ha, jo - vi skulle ha hämtat ut avmaskningsmedel idag som vi fått recept på - men icke sa nicke! ALLT maskmedel var slut på ALLA apotek inom rimliga avstånd! Men nu är det iaf beställt till oss, så förhoppningsvis på mån em kommer det. P får vänta tills efter helgen dock, vill inte riskera ngt med karens. Om någon vet ngt om karens på maskmedel så lämna gärna en kommentar! Vad kommer ni avmaska med? Hur/när avmaskar ni?Vi kommer ta Cydectin, efter inrådan på veterinär och efter bajsprovernas analys. På några av hästarna kommer nya analyser tas innan betessläpp, samt på alla efter betet för att minimera mask i vinterhagarna.

Bjuder på lite härliga sommarbiler som min pojkvän tog på mig och hästarna i somras!


Foto: Erik Björklund

Foto: Erik Björklund
Varför går hästarna ALLITD längs bort?
Foto: Erik Björklund






Kommentarer
Postat av: Emma

Det hoppas jag med :-)



Fina sommarbilder

2010-05-07 @ 18:07:02
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0