Tävlingsoutfits

Det är mkt prat i bloggosfären nu om "outfits" som man har när man tävlar. Allt ska matcha, man ska ha massa olika för varje start, tävling osv. Och visst, jag ser grejen. Och det är snyggt att matcha, men jag föredrar den stilrena stilen, inga spacede färger som tar över, och när man börjar lacka stigbyglarna i olika färger har det gått får långt i min smak - men visst passar det vissa (och liiiite coolt är det, men inget för mig).
Eftersom det inte alltid är lätt att matcha en gul häst med roliga färger, så kör jag ofta enkelt. Att jag sedan, tro det eller ej, är en uppfostrad dressyrryttare så är det här med allt för knasiga färger lite för "otraditionenligt" för mig. Dock, har jag införskaffat i lite mer färgglada saker, dock har jag inte använt ngt på tävling än men det kanske blir annat på det. Är även lite vidskeplig när det gäller tävlingssaker, och har gärna samma som jag vet funkat när det gått bra....

För mig är det följande "outfit" som gäller på tävling:

Kavaj - grå och kortare i modellen från Roping (kan tvättas i tvättmaskin, superbra!) men önskar mig en i samma modell (dvs kortare) och svart/kritsstrecksrandig
Skjortor - har jag en ljusblå fr Mountain Horse, en ljusrosa från Horka (båda kortärmade), en uppsättning vita som jag aldrig använder, samt en vit funktionstop från Mountain Horse (kort ärmad)
Ridbyxor - vita (med helskoning, annars faller jag som en fura) från Treadstone (i nödfall), Cavallo samt Eurostar
Stövlar - Jacson Pioneer
Handskar -  helst inte faktiskt, men om så grå från Roeckl oftast
Hjälm - svart från JW

 Ungefär så här ser jag ut :)
Triumf är själv iklädd:
Träns - Schokemöhle, special designat från Xtremehorsemakeover.com
Sadel - Prestige Paris
Luva+Schabrak - Xtremehorsemakeover.com
Benskydd - Trizone
Sadelgjord - Eric Le Tixeran


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0