Tävling Märsta - Trulle 110

Trulle kändes fin, hoppade bra och hela baletten. Dock tror jag att jag var för nervös för Pommacs start (mer snart) ,utan att egentligen veta om det, att jag inte red ordentlig som jag brukar på honom innne på banan. Skulle ha satt mer tryck redan från början, så att jag hade mer och spela på för ibland bara kändes det som om jag tappade avstånden... Men jag ska väl egentligen inte vara missnöjd, bara för att allt gått bra hittills med placeringar, vår 3e riktiga start tillsammans, vår 2a 110 och ett pet i grunden. Men är man pedant så är man. Hästen gjorde iaf ett bra jobb :D det är min ridning jag är missnöjd med!

Syns inte på filmen nedan eftersom den är framifrån, men från sidan var det ev en tendens till att han blev lite lång innan, fick ett kort sista språng som ändå var lite flakt (eftersom han var lång innan och tappade stuns), vore bra att se Lottas film om hon filmade från annan vinkel. Men det var en "tåkappa" som var i, och solen låg rätt på hindret så lite knepigt var det.



Dagens bra: Trulle klarade nog värmen bra. Ev lite matt, men tror det var att jag red för lite. Banan var dessutom riktigt bra! Tyckte dessutom att mitt överliv förbättras. Det som är skönt med Trulle är hur otrolig oberörd han är på banan av saker runt omkring, inte tittig eller något, han bara registrerar!

Dagens mindre bra: Min ridning i galoppen. Skulle ha ridit mer galopp så jag fått mer att spela på.

Dagens att tänka på: Komma ihåg galoppen tills nästa tävling! Fortsätta tänka på överliv och hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0