Tävling Märsta - Pommac 110

Ps återkomst till tävlingsbanorna hade inte kunnat få en bättre start! Han kändes som vanligt, seg som kola på framridningen, kanske lite mer taggad, men inte mkt. Men på banan tänder han till min UNDERBARA häst!! Åh! Han kändes strålande banan genom, lysnade fint och det som jag gillade bäst är nog att även om han stundtals blev "stark" så släppte han aldrig bettet och krullade ihop nacken! Utan jag hade hela tiden ett behagligt tryck i bägga tyglarna. Resultatet? 0+0 fel och en 6e plats!!!! så jäkla nöjd!

Hade betydligt mer tryck i galoppen på honom är på Trulle, vilket jag ska ha nästa gång, lite kanske för att han inte skulle få en chans att "tänka" utan bara köra på - mer sånt uppenbarligen!! Det slog mig sen att oavsett klasser, så är faktiskt det här vårt bästa utomhusresultat någonsin!! Placeringsmässigt alltså :)



Dagens bra: Hästen i kombination med min ridning som var tusen gånger bättre än de jag red på Trulle

Dagens mindre bra: Vet faktist inte. Tror fortfarande min lite för passiva ridning på Trulle. Fine, kunde ridit snabbare/snävare, men varför? Jag ville ha en bra känsla och det fick jag!

Dagens att tänka på: fortsättta med samma "offensiva" ridstil. Effektiv ridning är vacker ridning! Ta lite av Ps ritt till Trulle, och fortsätta med mitt lugna överliv och mjukna i hand på P!


Nämde jag att jag är sjukt nöjd?!

Kommentarer
Postat av: pillan

super fin häst! blev kär redan när jag såg den på headern :D

2010-05-23 @ 17:57:55
URL: http://pernillakranghed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0