Tandis

Igår fick P vila, behövligt och skönt för honom. Jag cyklad eut och släppte ut dom+fodra sen cyklade jag iväg till Märsta igen för att se alla andra rida de högre klasserna idag, med blandade resultat.

Åkte sedan hem, och iväg till LL där Rozz stod på schemat, ledde honom först + longerade innan (han ska värma upp utan ryttare) sedan red jag kanske 20 min i ridhuset, lite övergångar för att få en "känsla" av honom, vilka hjälper som han lyssnar på och försöka få honom att lyssna på mina, sedan galopperade vi över en lite bom på marken bara, lite för att han skulle tycke ridhuset var roligare än ute, och för att få lite "känsla" igen, efter som det var över ett år vi red över ngt högre än 10 cm tillsammans ;) Men han kändes fin, och han lyssnar väldigt bra på sistsen. Lite svårsvängde i början, och jag måste vara supernoga med min sits (rak i ryggen, svänga med axlar och höfter) samt att jag inte viker mig i vänster midja på honom, får då lägger han sig gärna lite där tyckte jag.

Idag ska jag rida ut lite på P innan vi åker iväg för att kolla hans tänder ikväll, och imorgon fick jag Matildas tid för Anna, yey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0