Skritt i stora lass!

idag bled det som sagt skritt turer i stora lass, P och G fick varsin runda på asfalten. P orkade jag inte ens sadla, så njöt av en barbacka tur i solskenet :) G fick t o m gå ut naken sen, de ni! P måste dock komma underfund med att det inte är okej att bli rädd och göra 180 grades svängar plötsligt när matte inte har ngn sadel ;)
Sen blev det av till LL för att skritta ut ytterliggare en gång, denna gång på Trulle. Han var på tårna och likdanat hans kompisar som följde med ut, så det blev en spännande skritt tur!

Fick dock reda på en tråkig sak idag. En kompis som sålde sin häst tillbaka till ägaren innan, med veterinärs inrådan att INTE hoppa ngt mer och det var väl lite därför han såldes (hovproblem om jag inte minns fel, ont iaf), syns nu i startlistorna igen med vad jag förmodar är nuvarande (och även förförra) ägarens dotter. Inte okej, enl mig, varken mot hästen eller fd ägaren.

Nog om detta - det ser ut att bli bra väder i helgen!! Från regn till 20 grader och sol - I like!!!!
Och imorgon blir det av för hoppning igen! först lite Trulle-skuttning för Annica Jansson Sundquist, och sedan P för Rolf Byström på LL! Han får dock följa med och vänta ett tag (pappa ska på "lekdejt" med grannen, dvs åka hoj) men med lite mat-muta så ska det nog gå bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0