Situation 7 - litet gotlandsruss på fel sida stängslet

När jag skulle ta in P igår, så var det en typisk situation 7, där gotlandsrusset praktiserade "gräset är alltid grönare på andra sidan". Men efter lite lockande och krypandes mellan taggsnår så var han inom säkra marker igen.
P och ja gåkte till brantshammar, han kändes så där, lite hängig i handen och när jag hoppade sist var han lite tjaffsig även då (liksom "i" bettet som han inte brukar) så nu har jag beställt tid för tandkoll på måndag, så har man iaf uteslutit det. Tror ärligt talat inte att vet i vintras gjorde ett lika bra jobb som de innan, då vi varit på den kliniken och äntligen fått bukt på hans tandproblem! Så nu blir det dit igen. Men jag blev ändå nöjd mot slutet, när han lossnade mer i sidorna, och tog några språng på galoppbommar, med en upphöjd i mitten, och han kändes fin över hindret så det var ok. Fick till en bra avjoggningn dessutom.
Däremot bet han mig i fingret den jäkeln - hans bett platta hade åkt in, så när jag skulle pillra ut den passade han på att naffsa mig rejält över långfingret. Inget sy, men sår och ont samt uppsvälld. Har liksom ingen känsle där han bet mig just nu...

Trulle red jag för Anna Edin-Axelson, och det gick riktigt bra! Vi gjorde mkt serpentiner (5 bågar) i början där vi varierade rumpa in/ut i bågarna och rak över medellinjen. Sedan gjorde vi liknande i galopp med enkla byten över medellinjen (4 bågar) samt att jag fick göra i förvänd galopp, men då bara med 3 bågar för Trulles skull, eftersom det inte är hans starkaste sida men som blivit mkt bättre! Gjorde även lite tempoväxlingar då jag red en liten, 10 m, volt i början av långsidan - gasade på på långsidan - och bromsade mha en 10 m volt i slutet. Sedan gjorde vi samma sak men utan volt, + att jag fick rida minivolt med tanke nästan piruettgalopp men med snabba bakben, och sedan länga stegen med samma snabba bakben! Gick mkt bra!
Lotta hade köpt en ny "reseoutfit" till Trulle från Schockemöhle som verkligen är to die for! Och även "en lite present" till mig - JORDENS snyggaste väst (ljusgrå) från Schockemöhle!!!!! TACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Idag ska P och G få en skritt promenad, sedan är det Roffe träning imorgon på LL. Ska ta det lite pijano, men ändå försöka få lite banträning ute på P, som förmodligen kommar vara lite för pigg för sitt (läs:mitt) eget bästa ;) Men så länge han är glad, är jag glad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0