Rolf Byström träning 27/5

Red både Trulle och P på den träningen, och det gick väl överlag bra. Gjorde konsekvent samma misstag på samma linje på båda hästarna - så det var ju uppenbarligen ingen "hästmiss" iaf! Sen hade jag lite svårare med Trulle med avstånden, men annars så funkade det bra! Börjar väl bli lite smånojig när Roffe höjer hindrena nu lite, eftersom jag inte är så van men det ska väl bli bättre. P skötte sig utmärkt! Hoppade kanske 110-120 på de båda, vilket kändes bra. Hade betydligt bättre galopp på Trulle nu, vilket jag tänkte lite extra på, men han var redigt på! Fick ta tag i honom ngn gång för att coola ner honom, det blev lite att han bara vek in näsan och mörschade på.

Men vi gjorde följande:


Började med att värma upp lite självmant över block som Roffe ställt ut. en var böjt spår 18 m, där vi skulle variera mellan 4 och 5, samt en liten studs serie av bom-block-bom, lite travbommar och sen fick vi variera själva varv, övningar och så. Båda kändes fina, Trulle var ganska på men ändå så att man fick rida vilket var bra. P kändes lite mer reglerbar än Trulle, men honom hade jag å andra sidan trimmat i parken dan innan mkt noggrant så lite satt väl kvar där :)

Sedan började vi på räckes serien, de bakre räcket som bom i början. Båda hästarna var fin där, blev lite mkt "på" in ngn gång på P, och jag fick vara noga på båda att de inte vek in nacken in i serien. Vi började att hoppa serien nedåt, sen hoppade vi den uppåt och svängde runt vattengraven och vänster på 5an baklänges som var ett räcke.
Efter det började vi hoppa oxer-oxer linjen, 6 språng. och här fick jag svårt. hade lite svårt på T att få ut honom för hö skänkel och få en bra linje så jag fick vara supernog på första oxerna att ta ut svängen lite där och tänka "rid rakt fram" efter så att de inte började svänga för fort. Fick några kråksprång över oxern ut, men när jag fick till ridningen gick det bra! De hoppade kanon och luftigt över båda två då.
Sen hoppade vi räcket (red genom 6a 6b dit) och gjorde en högersväng mellan räckesserien, runt 2an och på oxern, sen skulle vi ride mellan 3an och 4an ut och förbereda sväng in i kombinationen. Detta gick bra på båda!
Efter det hoppade vi kombinationen och 4 språng till oxer. Gick sådär med T, men mkt bra med P! Hade lit svårt med linjen till oxern, så fick trångt på T, men lagom på P. T var som sagt lite vöertaggad ibland ;) Men annars gick det bra, det sluttar ganska mkt nedåt där så det var inte plätt lätt. Sen avslutade vi med räckersserien igen för att få tillbaka dom och få kontroll.

Banan tyckte jag gick bra med båda, är väl kanske mest nöjd med P eftersom han visar upp sån jäkla bra form just nu!! Måste få till samma ridning på T bara, och bli aktivare men lugnare och använda rösten mer när han taggar till - för det lyssnar han bra på (då jag gjorde det i oxer-oxer linjen fick jag perfekt - varför gör man inte så från början för!?!?!).  Men jag fick tillbaka de på serien båda så det var bra. Fina var det båda två iaf! Trulle är högt över och man tror inte det men han har en jäkla galopp när han sätter den sidan till! Uppförsbacke, böjd linje och 24 m och trångt på 6 språng! Haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0