Operation MAGE!

Min lilla gula skrutt har gått och blivit förvandald till en gul köttbulle. Operation MAGE har därmed inletts. Detta innebär en dag mindre lullandes i skogen och en dag mer konditionsträning i parken, med start idag!
Tog med mig telefonen och klockade dessutom, för att se hur långt ca 3 min är, vilket visade sig vara ungefär 1½-1 3/4  varv i parken, mkt praktiskt! Så vi körde, efter uppvärmning, först 3 min galopp 2 min vila 2 gånger, och sedan 2 min galopp och 2 min vila 2 gånger. Och faktiskt tycker jag inte han blev så himla trötters, vilket iofs var tanken eftersom det är dressyrträning imorgon, men han återhämtades sig fort efteråt ochv ar inte flåsig så länge! Tummen upp på all galopp på snövägar i vintras!

Men han kändes fin, lite taggad i början, men annars riktigt pigg och trevlig :) Försäkte tänka på att rida honom så rak som möjligt och vända för ytterhjälperna rakt i svängarna (parken är som en 4-kant med ca 150 långa raksidor). Tänkte lite när jag gick hem (ja GICK, hoppade av och gick bredvid honom hem) att 150x4 = 600 m på ca 2 min, vilket innebär 300m/min. Ett ganska lågt tempo, men jag får ju tänka på att jag måste bromsa och korta honom innan varje "hörn". Optimalt vore 350-400 m/min, men det jobbar vi på, får gasa fram honom i en snabbare, inte längre, galopp på "långsidorna".

Nu ska jag hoppa in i duschen, och sen cykla iväg till jobbet!

Kommentarer
Postat av: Emma

Fin blogg!!



Fortsatt trevlig kväll

2010-05-04 @ 17:29:41
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0