Long time no write

har varit mkt de senaste dagarna, Erik har kommit hem över valborg och hästar ska tas hand om! Har varit Trulle vakt tom torsdag även. I onsdags var vi ivgä med P och hoppade för Annica, mkt markarbete med små hinder, klurig vägar och aktiv ridning på med raka och böjda hästar och på alla dess konstiga spår! P kjändes super fräsch och fin, inte alls som sist, och stampade av på små block på 70 cm (han trodde det var omhoppning när vi gjorde små svängar så det var bäst att ta i rejält!) Han var klockren på snäva svänger oxå. Måste träna lite på att få honom rak i vä varv där han lätt går på dubbla spår och då får jag lite sämre rytm. Trulle fick vila i onsdags för jag hann inte med honom, men hoppade honom själv på tors fm. gjorde lite samma sak som i onsdags, checkade lite svängar och över små blocken, sedan hoppade jag ett räcke och en oxer lite högre, höjde väl som max upp till 120, 130 (oxern bak) skulle jag tro, bara för att få lite hinderkänsla tills nästa helg då vi ska tävla :) Han hoppade kanon fint! Men jag måste, ffa efter att jag har hoppat P, vara mkt noga med att inte börja slänga överlivet på Trulle som P liksom är lite "van vid" och ibland parerar för, för på Trulle blir det då att han är i bommen direkt - mkt nyttigt må jag säga, man känner direkt på honom vad som behöver ändras och P går mkt bra sen ;) Han fick förövrigt en promenad för hand på 1h med mig och Erik på torsdagen.

Fre+lör fick/får han vila, dels för att det var valborg så jag är i Uppsala hela fredagen, sen ska vi på middag med Eriks släkt på lördagen. Men på söndag blir det ut och galoppa bort lite mage!

Fick tillbaka avmaskprovsvaren idag, P och G hade mest mask - oväntat måste jag säga!!! Var helt säker på att en annan kuse i stallet skulle ha mer, med tanke på kroppen och så, men men, skenet bedrar! Den härgången använde vi oss utav Maskkontroll, annars har vi alltid kört Kolla Masken, men det tidigare hade paketpris på 10 hästar så vi provade det, och det blev då mkt billigare. Så nu ska det bara köpas avmaskningsmedel! Jag tänker förslå att vi tar nya prover igen innan de går ut i riktiga sommarhagarna, för att dubbelkolla - det kan ju vara så att all mask inte vaknat än/utvecklats på alla hästar - ffa de som visade på små men ändå noterbara halter!

Erik var f ö med ut i torsdags och fotade lite, det är svårt att fota hästar som hoppar, men han måste ju lära sig;) Bjuder på en bild på mig och Trulle, en av de som blev bäst :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0