Hoppning för Annica

Tog över Trulle lite efter Lotta idag så att jag fick några språng i kroppen inför helgen! Han hoppade superbra! riktigt fina språng och jag kände mig nöjd med min ridning! Måste tänka på att mjukna lite mer i handen inna hinder, ffa höger handen så att han faktiskt landar i vä galopp i vä varv - men då var det lättare att lätta i båda än bara i höger, hehe;) Ska ha det i minnet tillsammans med det "vanliga", dvs lugn med överlivet och håll om benen, tills i helgen! Så här såg veckans övning ut:


Det jag började på var att travhoppa linjen till va, 3 travbommar, räcke sen 20 m (5 språng) till oxer och sedan ta krysset på kortsidan efteråt. Efter det travhoppade vi den böjda linjen till höger, trav in och sen 5½an, och 16 m (4 språng) till räcke och så klart krysset på kortsidan efter. Innan hade Lotta rullat på studsen på böjtspår samt krysset på kortsidan (som var galoppbommar med 1 språng mellan, 6m, i början). Vi höjde upp både oxern och räcket några gånger, och han hoppade strålande! sökte sig fram med huvudet över hindret och lyfte ryggen! OCH jag var kvar med överlivet, och när jag lättade i höger handen så landade han även i vä galopp! Ska tänka på det tills P imorgon.

Banan som vi red började på den högra travserien med 5½an, sedan direkt vänster - över böjda studsen - krysset på kortsidan - galoppblock (grönt) och varvbyte - sakta av till trav och ta den vänstra serien - dirket höger och böjda studsen - krysset på kortsidan och galoppblocket igen samt varvbyte. Till blocket sista gången hade vi lite missförstånd - jag var inte tydlig med att det var ett hinder kvar och att svänga så han gjorde ngn form av "jag vill gå rakt fram i slängtrav", så vi tog om krysset på kortsidan och den sen vilket gick bra :)

Imorgon är det som sagt Rolf Byström träning och P följer med, får ta det lite piano eftersom det är nytt underlag och hans träningar är ganska tuffa - nytt underlag eftersom vi kommer förmodligen vara på deras utebana.

Men nu ska jag lägga in en ny excelltabell till mitt exjobb - wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0