Hoppade själv, ingen Roffe :/

Roffe hade tydligen dubbelbokat sig idag, så det blidde ingen träning. Lite surt att få det sms kl halv 1 isch, hade jag vetat det innan hade jag kunnat jobba ikväll, men men. Vi åkte till Brantshammar och hoppade själva istället, eller Far var med och hjälpte till :)

Ville göra ngt liknande som vi gjorde för Annica igår, men helt själv orkade jag itne släpa fram så mkt, så det blev följande:

De gröna bommarna är glaoppstuds/bommar som i början låg på block med varannan sida upphöjd ca 30 cm i början, sedan till 50 cm och i slutet höjdes de två i mitten upp till 80 cm och de innan låg på marken (hade block där och inte hindestöd). Hade lite svårt att få med ytterbogen i svängen in i högervarv i början, men när jag i vänstervarv fick ut honom runt innerskänkel så att han rundade sig runt den, dvs ut med högerbog, så gick det lättare i vänstervarvet. Men jag fick hela tiden tänka på att vara supertydlig i vart jag ville med kropper, ffa med axlar och höfter, så att han fortsatte i en bra sväng.
Kom på att i de lägena i sväng då jag tycker han drar iväg rätar jag upp mig och drar tillbaka ytteraxel för att bromsa honom - vilket även gör att han inte följer svängen ordentlige iom att min kropp säger rakt fram. måste klura på det här med Anna tror jag...

Iaf, sedan hoppade vi 5½an, inga problem, hoppade fint. Drog ngt till vänster, och när jag dumt nog parrerade med att led till höger vek han sig nästan mer till vänster. Men när jag parrerrade med skänkeln och både händerna till höger så vart han rak - och jag koncentrerade mig på att vara rak i kroppen men röra händerna separat.  Tog några språng bara på oxer i slutet, vilket kändes fint. Ett missförstånd när vi inte hade galoppen, men annars så var det kanon, rakt och fint!

Måste åka och småhoppa lite mer studs nu tycker jag, även fast jag ska ska börja tävla honom nu, så vill jag inte förlora den styrka han fått för att jag "behöver" hoppa hinder. måste gå att kombinera. Ska gå. Sådeså.
Imorgon blir det vila, hovslagaren, och jag gillar inte att rida samma dag. Klättra/dressyr på lördag och klättra/galopp söndag. Ska även rida Rozz på söndag, tävla Trulle lördag och rida Trulle tis+ons nästa vecka! Mycket hästar, men I Like!! Önskar bara jag hade lika bra diciplin på att rida alla/s hästar som när ajg gör mitt exjobb.... men det är inte lätt när solen skiner och grusvägarna lockar och man har 3 km till stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0