God morgon!

Idag blir det ut och klättra för Ps del och lite gå i skogen för att få bort ev träningsvärk från igår. På tors ska vi ut och konditionsträna, tillsammans med en gång till i helgen. Ska även rida Rozz i helgen tror jag :) 

Ikväll ska jag ha markarbete med Camilla och på tors med småtjejerna (lite mer hoppning), och hade väl en lite ide om vad jag vill att vi ska göra iaf med Camilla, men ponnytjejerna var lite svårare - men nu fick jag det! Kikade in på Emma Gynnings blogg och hittade följande övning som ponnytjejerna ska få göra, fast med bara 3 block eftersom vi bara har en 20x40 bana. Blir perfekt, då kan man variera vägen lite mer än bara rakt fram, vänd snett igenom, rakt fram :D
Camilla ska få rida lite serpentingbågar/volter över bommar för att hitta rytmen över det, varken hon eller hästen har gjort särskilt mkt senaste tiden...
Målet med de alla är att de ska förstå vikten av att rida de rätta vägarna, därför kommer det även att stå koner i hörnen som de ska runda och hålla gångarten i kurvorna. Tillsammans med det måste de hitta sitsen, så egentligen vore en longerlina över en bom det bästa (vilket jag även gärna skulle göra själv, men inte på vår bana... Den passar inte P), men inte allt på en gång, vi börjar lite "mjukt".

Kommentarer
Postat av: Emma

Okej! Tack för tipset!



Hoppas det gick bra med övningen

2010-05-19 @ 22:16:23
URL: http://emmagynning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0