Avmaskad!

Idag var vi ute och red på grusvägen, tyvärr var den inte så mjuk som jag trodde den hade blivit, men å andra sidan kändes P så fin att jag inte red varken länge eller hårt :) Han var mkt kvar från igår, lyssnade framåt och bakåt bra i igångsättningar och avsaktningar. Gjorde mkt övergångar i öppnor (eller iaf rak häst med bogen in), eftersom jag tycker han slänger in rumpan lite mkt, ffa i vä varv - vilket oxå var jobbigast! Sedan varierade jag öppnor rätt och motställd, i vänstervarvet fick jag ha honom ganska rak för att han skulle få med sig ytterbogen in först, men sen kom han loss och blev fin :) Gjorde två vändor i galopp, där han inte fick galoppera fortare än vad jag ville, samt inte heller "studsa". Han var riktigt fin! Blev inte så kort i halsen heller :) Gjorde lite "serpentinger", eller snarare, flyttade honom från sida till sida på vägen och gjorde lite byten. Han fick gå ganska mkt motställd i galoppen för att få loss innerfram ben, samt att byten till vänster blir mkt bättre om jag har honom lite lite motställd - då byter han rakare och genom hela kroppen istället för att det blir studs med skruv tendens :)

Blir lite ändrad veckoplanering oxå, vi avmaskade pojkarna idag (bläääääääääää sa P!!) - och 10 min senare ringer Karin och frågar om jag vill han hennes Anna tid imorgon! Fasen, men vi ska dit iaf, får ta det lite lugnt och inte pressa så mkt. Vill göra mkt lösgörande och "tappa" ut bogarna i svängarna, eftersom jag själv har svårt för det. Sen får det bli promenad för hand/skritt i skog på onsdag, och sen Roffe på torsdag :) Lastbilen gick igenom fö, härligt!

P, och de andra 4 som avmaskades får gå i lilla hagen nedanför ridbanan i ett par dar nu för att bajsa ut allt där, enklare att mocka där än i hela skogen! flyttade bort staketet lite (de hade varit en sjukhage för G förut), vilket lille skit-russet upptäckte och smet ;) Men han kom inte så långt, hehe, det är staket till stora hagen oxå mellan (nu är det dubbel så de inte kan nosa på varandra)! Tji fick han!

Hur gör ni med avmaskning? Träckprover? Vilket av dom?  


Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

SV; Tack så jättemycket! :D



Jaha, okej! Ja, det finns jun de med superpassform, tror de heter Veredus och Piaff, dom är ju skitbra, men kostar därefter! ;) Själv körde man på billigt, hehe ^^

2010-05-24 @ 14:36:29
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Lovisa Almqvist

Sv; Tack :D!

Han är en riktigt härlig ponny, dock har han ont i ryggen och vilar nu men han är en riktigt härlig ponny!

2010-05-25 @ 09:26:57
URL: http://ponnyryttaren.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0