Världens bästa hovslagare!!!

Igår då, hade tänkte åka till ridhuset med P. Precis när vi skulle lasta såg jag att han hade tappat högerbak sko. Så det vara bara att ringa hovslagaren. Men, seriöst, jag måste ha världens bästa hovslagare!!!! Vi åker till honom och skor, eftersom han har sin smedja hemma, vilket innebär att man ofta får ent id relativt snart. I detta fall var snart i form av "Kan ni vara här om 40 min?" JAAAAAAAAAAAA det är klart vi kan - hästen var i princip redan lastad och det tar ungefär 40 min att åka - så det var bara att styra kosan dit och slå på en ny sko!!! Underbara Jörgen!!!!! Så det blidde en lite skritt och trav tur upp till Viby istället för ridhuset. Gjorde lite start och stop övningar samt framdelsvändningar på vägen dit för att få in lite mer jobb.

Åkte sedan till LL (Lilla Lunby) och skrittade ut på Pondus.

Idag så åkte jag till LL på morgonen, red först ut på Trulle, lite skritt och trav upp mot ön bara, inget märkvärdigt eftersom det nog blir lite hårdare imorgon. Sedan körde jag samma vända på Pondus med. Är nu hemma för en lunchpaus innan jag ska svida om och rida ut på Emil en kortis (tror vi går och klättrar lite) innan det är dags att åka till Brantshammar med P och hoppa för Sten Lindgren! :)

Kommentarer
Postat av: J O S E F I N - I don't do normal

Hur många hästar har du? :) Väldigt avundsjuk ^^

2010-03-13 @ 12:18:37
URL: http://Josefins.tk
Postat av: Ankiepankies

Ha en trevlig dag :)

2010-03-13 @ 12:22:49
URL: http://ankiepankies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0