Utvärdering av utrustning!

Minns ni att jag köpte karledsskydd till P eftersom han fick skav av bootsen? De kommer iaf från Lamicell och har fungerat bra. Jag har köpt ett par till i reserv. Enda nackdelen är att de är lite otympliga under proffesional choice bootsen, och har man boots med "plupp som hindrar de att snurra runt" är dessa karledsskydd inge bra eftersom "pluppen" förlorar funktion. Innertyget har släppt på ena, men förmodligen pga för mkt väta. Har lite bättre bilder på de här:
 Men de funkar mot skaven! Jag ger dessa 3 och 3/4 hästskor av 5 möjliga. Pris: 79:-/par på Sthlm Ridsport.

Köpte även nya benskydd från Jacson till P, senskydd och kotskydd i Armara material - extra stötdämpande och mkt slagtåligt. Ett STORT pluss till att de är superlätta! Väger ingenting. Sedan sitter de väldigt bra på honom. Litet minus till att senskydden kan ses ngt små ut, men de går inte lika långt fram runt frambenet, så det är en illusion. Det täcker senan och kotan (där de går runt väldigt bra). Har ingen bild på när P har dom på sig (ska försöka komma ihåg att ta det), men så här ser de ut hemma (efter en hoppträning dock, så ignorera sanden tack)
 Jag ger dessa, so far, 4,5 hästskor av 5 möjliga! Pris: 269:-/par för fram och 199:-/par för bak. Jag har färgen svart/svart, men de finns även i svart/grå och svart/orange då det som inte är "skydddelen" eller spännen är i den andra färgen. Dessa köptes från TaHorseware.

Hittade en säkerhetsgrimma till P i vintras som han har haft sen dess. Denna är från FieldSafe och går på runt 250 kr tror jag. Finns bara i grönt tyvärr, men strl är relativt justerbar. Man får med två olika "tryck"bitar, en för 30-40 kg och en för 70-80 kg (den använder jag). Hittills har han inte fått skav (annars är han känslig), vilket är bra. Jag ger den 3 hästskor av 5 möjliga, fulheten drar ner lite men priset upp. Annars är dessa typer av grimmor ganska dyra. Hittade min på Ryttarstugan.



Har även köpt ett regntäcke från Hansbo, ingen fodring, bara ett vanligt nättäcke (från Filippas ridsport) och boots i naturgummi från Treadstone från samma webbutik. Täcket låg vid provning bra på P, men återkommer när de och bootsen är mer testade!
Så här låg det på iaf:
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0