Tömkörning och planering!

Igår blidde det ingen update, led av post-TGIF syndrom. Men efter en eftermiddagslur och lite choklad samt cola så åkte jag ut till stallet och red ut på P tillsammans med mor, red i skogen med lite trav, inget allvarligt.

Idag så red vi ut på Venngarn och red på vägen bredvid golfbanan, lite trav tillsammans med mor, sen tog red vi åt varist håll på vägen - Mor ville inte galoppera med mig (av förklarliga skäl, G gick knappt att stoppa, hehe) och jag tänkte ta lite lätt kondisträning på P - så vi körde:
2 vändor galopp (3 min), 2 min vila, 2 vändor galopp (3 min), 2 min vila sedan travade vi av :) Han var rysligt pigger den gule ponken!

Efter det åkte vi till sthlm ridsport (skriver om det sen), sedan till LL där jag tömkörde Trulle och sedan gjorde en tävlingsplanering för Trulle, mig och Lotta för våren :) Triumf for the win! (förutom de tävlingar på P deltar;) )

Trulle kändes fin, mkt stadigare i den korta tömkörningstraven än sista, och klockren höger öppna.  svårar i vä varv, ska nog ha ngn som går vid hans bogar då för att få honom att stanna kvar på spåret lite mer. Men annars var det framsteg! Han kunde trava mkt längre sträckor i kort trav utan att bryta av (man får inte stressa på honom där utan låta honom ta hans tid som hans bakben behöver trotts att de ska bara rappa!) och vi tömkörde lite på en 8-volt i slutet vilket gick mkt bra :)

Lotta och jag gjorde även en tävlingsplanerin för mig och Trulle samt Lotta och Trulle (P kommer in med på ett hörn) och den ser ut så här:

Trulle
Djursholm 4/4 - jag rider
Hufvudsta 8/5 - jag rider
Täby 23/5 - Lotta rider
Söderby 5/6 - Lotta rider
Märsta 12-13/6 - jag rider
Vallentuna 2-4/7 - jag och Lotta rider
Ev Avesta - jag och lotta rider

Pommac
Märsta 15-16/5 - 110
Lurbo 6/6 - 110
Märsta 12-13/6 - 110
(Roslagen 30/6 - vet ej klasser)
Vallentuna 2-4/7 - vet ej klasser
Avesta - vet ej klasser

Det kan hände att jag med P ändrar lite i juni, för min träninsskulle tänkte jag matcha honom med Trulles klasser så mkt som möjligt för att få träna på att inte bara rida till vardags, utan även tävla fler hästar - otrloligt jävla nyttigt! Vore super om Lotta kunde följa med med Trulle till Avesta med, mkt bra första meeting!

 
Min jätte-bebis!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0