Snöstormen satte käppar i hjulet!

Det blidde ingen ridning idag, inte ens hemma! Far skjutsade ut mig och mor till stallet - där vi fick gå sista biten för det var helt igen yrt! Men Janne skulle komma hem och ploga senare under kvällen som tur är :)

Iaf, hade småplaner på att rida, men efter att ha skottat hela baksidan för att komma åt en spånbal, så blev det en putsdag på de 3. På emil borstade jag bort massa päls (han fäller som en galning) och P fick lite massage :) Kände att Emil ömmade lite vid sidan av manken så jag provade hans sadel och jag tror att den trycker där. Ska rida i Gs hoppsadel nu ett tag och prova - tror hans sadel är för bra så att de trycker bredvid manken nu innan han fått muskler igen, men med lite muskler kan den nog passa igen! Så var det med P när jag satte igång honom, han kunde inte ha sin sadel då utan red i Gs sadel, men sedan när musklerna kom så kunde jag ha hans sadel igen (skönt, för den är så jäkla underbar!)

Imorgon håller vi tummarna för att de går att köra till ridhuset!!!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tack för kommentarerna! :) Har också hört mycket dåligt om anatomiska sadelgjordar, så jag har inte köpt någon. Tack för tipset med sadelprovningen, jag ska absolut ta en titt på hemsidan! :)

2010-03-01 @ 21:05:28
URL: http://calleojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0